6 likesexem, NikiKaps, Anton_D, ARAYA, Blade Brown, Adam Horvath
- Published: 6 March 2012, 16:33 CET
- Viewed: 682 times


URL
https://www.planephotos.net/photo/3411/United-Kingdom-Royal-Air-Force-(RAF)_Lockheed-L-1011-500-TriStar-KC1_ZD952/
HTML
Text without thumb:
<a href="https://www.planephotos.net/photo/3411/United-Kingdom-Royal-Air-Force-(RAF)_Lockheed-L-1011-500-TriStar-KC1_ZD952/" title="PlanePhotos.Net: ZD952 - Lockheed L-1011-500 TriStar KC1 operated by Royal Air Force (RAF) taken by Foxx">ZD952 - Lockheed L-1011-500 TriStar KC1 operated by Royal Air Force (RAF) taken by Foxx</a>
Small thumb (approx. 180x120px):
<a href="https://www.planephotos.net/photo/3411/United-Kingdom-Royal-Air-Force-(RAF)_Lockheed-L-1011-500-TriStar-KC1_ZD952/" title="PlanePhotos.Net: ZD952 - Lockheed L-1011-500 TriStar KC1 operated by Royal Air Force (RAF) taken by Foxx"><img src="http://www.planephotos.net/photos/small/ejjh9wnvpuigwyd0n0dismall.jpg" alt="ZD952 - Lockheed L-1011-500 TriStar KC1 operated by Royal Air Force (RAF) taken by Foxx"/></a>
Large thumb (approx. 300x200px):
<a href="https://www.planephotos.net/photo/3411/United-Kingdom-Royal-Air-Force-(RAF)_Lockheed-L-1011-500-TriStar-KC1_ZD952/" title="PlanePhotos.Net: ZD952 - Lockheed L-1011-500 TriStar KC1 operated by Royal Air Force (RAF) taken by Foxx"><img src="http://www.planephotos.net/photos/slideThumbs/ejjh9wnvpuigwyd0n0di_slide.jpg" alt="ZD952 - Lockheed L-1011-500 TriStar KC1 operated by Royal Air Force (RAF) taken by Foxx"/></a>
BBCode
Text without thumb:
[url=https://www.planephotos.net/photo/3411/United-Kingdom-Royal-Air-Force-(RAF)_Lockheed-L-1011-500-TriStar-KC1_ZD952/]PlanePhotos.Net: ZD952 - Lockheed L-1011-500 TriStar KC1 operated by Royal Air Force (RAF) taken by Foxx[/url]
Small thumb (approx. 180x120px):
[url=https://www.planephotos.net/photo/3411/United-Kingdom-Royal-Air-Force-(RAF)_Lockheed-L-1011-500-TriStar-KC1_ZD952/][img]http://www.planephotos.net/photos/small/ejjh9wnvpuigwyd0n0dismall.jpg[/img][/url]
Large thumb (approx. 300x200px):
[url=https://www.planephotos.net/photo/3411/United-Kingdom-Royal-Air-Force-(RAF)_Lockheed-L-1011-500-TriStar-KC1_ZD952/][img]http://www.planephotos.net/photos/slideThumbs/ejjh9wnvpuigwyd0n0di_slide.jpg[/img][/url]
exem 6 March 2012, 22:20 CET
PetrSimacek, porusim pravidlo pouzivania anglickeho jazyka pre komentare a zaroven aj slovo, ktore som si dal davnejsie, ze nebudem komentovat sposob Vasho hodnotenia. No neda mi. System Vasho hodnotenia je pre mna velka zahada (a tusim nie som sam). Neodopieram Vam pravo hodnotit slobodne, ale naozaj som do dnesnej doby nepochopil, na zaklade akeho kluca pridelujete znamky jednotlivym fotkam. Takisto od Vas nepozadujem, aby ste kazdej fotke pridelili automaticky 7. Nie kazda fotografia je 'vytvarny pocin' a umelecke dielo, vacsina fotografii je proste foto z beznej prevadzky, ktore si 7 hviezdiciek nezasluzi - 7 by mala byt len pre fotky, ktore su po technickej ale aj po vytvarnej a obsahovej stranke niecim vynimocne. Zastavam nazor, ze na tomto webe nie je ziadna fotografia, ktora si zasluzi len jeden bod. Taku fotografiu by som urcite nepustil dalej. Ocakaval by som, ze niekto kto je kriticky k fotografiam inych uzivatelov, by mal byt predovsetkym kriticky ku tym svojim. Otazocka - ak si podla Vas tato foto zasluzi 4 body, kolko by ste dali bodov Vasej fotografii tohoto isteho lietadla, ktoru som vyhodil vcera vecer? Tato fotka ma v prvom rade nieco, co tym Vasim chyba - KONTRAST. ... ale inak Vam prajem dobre svetlo
NikiKaps 6 March 2012, 23:39 CET
exem, uplne suhlasim. Podobny odkaz som panovi Simackovi nechal aj ja v anglictine a este minimalne dvaja prispievatelia okrem mna. Ja dufam, ze sa pan Simacek vracia k fotkam, ktore "ohodnotil" a precital si to. A tiez by som bol zvedavy, ako by hodnotil svoje vlastne fotky. Napr. ja necakam, ze pri kazdej mojej fotke sa budu objavovat iba sedmicky. Mam tu fotky, ktorym by som si sam dal max. 4 - 5 bodov. Su situacie, ked nieje dobre svetlo alebo som zachytil lietadlo v poslednej chvili ledva lapajuc dych, inokedy prsi, je hmla alebo otravny heathaze a predsa ak sa jedna o nieco, co je nejakym sposobom zaujimave alebo netradicne v danej lokalite, zasluzi si to miesto na stranke aj v trosku horsej kvalite. Naopak, obycajne a bezne objekty by mali byt kvalitne nasvietene a zachytene z tych "fotogenickejsich" uhlov, ked uz niesu sami o sebe velmi zaujimave. Pan Simacek vsak tieto veci chape nejakym svojskym, pre nas ostatnych zahadnym a nepochopitelnym sposobom. Zrejme ma v mysli vypalenu nejaku presnu "sablonu", do ktorej pasuje len malo co. Konkretne tento zaber nebol urobeny pri super idealnom svetle, napriek tomu ma slusnu kvalitu. Navyse, na zabere je krasny a zriedkavy stroj. Ja na sancu odfotit si ho cakam niekolko rokov a zatial bezuspesne (hadam sa mi to raz podari). Takze sa jedna o velmi cennu fotografiu a preto si zasluzi adekvatne ohodnotenie.
PetrSimacek 12 March 2012, 20:11 CET
Exedm: Světlo bylo OK. Myslím, že fotka je špatně ořízlá a trochu podexponovaná. Pan Foxx umí mnohem lepší. Přijde mi to trochu odbyté. Svoji fotku (vámi vyřazenou) bych ohodnotil tak 4. Slunce už svítilo moc zezadu, ale zase jsem chtěl mít fotku ze startu. Proto jsem stál na garážích (používala se 06). Jinak fotky se snažím přizpůsobovat vašim kritériím, ale asi je to málo (stále si myslím, že histogram je pomůcka pro fotografa, ne nástroj pro hodnocení fotek). Jinak více moje korespondence s NK. Myslím, že vám ji může přeposlat. S pozdravem Petr
exem 12 March 2012, 20:37 CET
To mate pravdu, histogram je pomocka pre fotografa a mal by ju vyuzivat. Neschvalujem fotografie len na zaklade histogramu, to ze je fotografia nekontrastna vidim aj bez neho.
PetrSimacek 13 March 2012, 18:12 CET
Exem: No vidíte. Já bych řekl, že dle vašich komentářů u mých fotek je to naopak. Máte tady spousty vynikajících fotek, ale i fotky, které by jinde neprošli ani náhodou (sloup u prostřed letadla, špatný ořez, tetelení se vzduchu vlivem tepla, přeostření ...). Pokuď je pro vás velká záhada systém mého hodnocení, tak pro mne je velká záhada systém vašeho screenování. Ale abych nebyl nepříjemným, přepošlu vám komunikaci s MK. Myslím, že jsme si věci docela vyjasnili. S pozdravem Petr Šimáček
exem 13 March 2012, 23:23 CET
Petre, je to samozrejme na dlhsiu diskusiu, kazdy mame svoj nazor. Snazim sa byt spravodlivy ku vsetkym fotografom, i ked Vy to mozno vnimate inak, Vy neviete kolko fotografii som komu a kvoli comu vyhodil - napr. A330 M.Hergotta je tu az na druhy pokus. Som si vedomy, ze ak by som Vam vyhodil fotografiu z nejakeho dovodu a niekomu inemu by som to pustil, bolo by to voci Vam nefer. Isto, najradsej by som bol, keby tu vsetci davali len same 7-ckove fotografie, ale to sa neda. Najdu sa tu aj slabsie fotografie nahrate v prvom roku fungovania webu, potom som trosku pritvrdil kriteria, cim som poniektorych odradil. Trufam si povedat, ze co sa tyka orezu, patrim k tym prisnejsim, ak nie najprisnejsim - len si pozrite kolko ufiknutych vyskoviek, smeroviek apod. najdete na inych weboch. Aj tu sa ich par najde, ale to su opat fotografie zo zaciatkov webu. Kedze mam rad ferovu hru a jasne pravidla, kazdy si moze pri uploade pozriet co u mna prejde a co nie. K spominanemu stlpu uprostred lietadla - asi myslite B747 v LZIB od Nikiho, ja na tej fotografii nevidim nic zle, jasne ze bez stlpa by to bolo lepsie, ale v tejto kompozicii ako to je je to prijatelne, konieckoncov stlp je sucastou scenerie tak isto ako vsetky tie auta a voziky okolo lietadla. Ako som uz pisal v uvode, je to na dlhsiu diskusiu - 100 ludi 100 chuti. Takze na zaver tejto diskusie vsetkych (teda tych co tomu rozumeju) poprosim aby boli k svojim fotografiam rovnako alebo viac kriticky ako k fotografiam inych, aby kladli doraz na kompoziciu a technicke spracovanie (to zahrna aj kontrast). Tento web ma sluzit pre potesenie priaznivcov spottingu a nie na to, aby sme sa tu navzajom nasierali. Prajem vsetkym dobre svetlo!
PetrSimacek 14 March 2012, 20:16 CET
Exem: Ano máte pravdu. Sto lidí sto chutí. Mě se některé ořezy líbí Vám ne. Ale to je normální. Když je okolo letedla technika OK, ale sloup v postřed letadla by být neměl. Prosím berte to jako můj názor, ne kritiku. Já se pokusím vzít si Vaše "výtky" k srdci a pokusím se zlepšit úpravu svých snímků. Přeji Vám spousty hezkých fotek a samozřejmě dobré světlo. Petr
Foxx 25 March 2012, 11:49 CEST
Tak já zkusím trochu obhájit tuto fotografii :-) Fotka je tmavší, protože prostě sluníčko na odlet tristara trochu zastávkovalo, ale větlost a saturace byla upravená. Ne moc, protože se pak bojím, a myslím že oprávněně, že vyleze šum. Co se týče ořezu.. ta fotka se od těch desítek co byly ten den vyfoceny liší jedinou věcí a to ohniskem 24, které by jiný ořez zabil. Ale kompozice snímku není věda exaktní a každý má rád něco jiného. Já třeba nepreferuji ořezy křídel SOP atd.. nebo tzv. na trup až na vyjímky kdy to IMHO dává smysl. Ale je to věc hodně individuální.
ARAYA 9 April 2012, 18:39 CEST
Myslim ze obhajovat ju vobec netreba, obhajila sa sama...podla mojho skromneho nazoru nema tato fotka po kompozicnej ani kvalitativnej stranke ziadnu zasadnu chybu, navyse je na nej zachytena paradna masina v netradicnom kabate...neviem kedy, kde a kto napisal, ze musi byt kazda fotka spravena na slnku a pri dokonalom nasvieteni... rozmanitost svetelnych podmienok a hlavne vsetky mozne uhly zaberu vratene zaujimaveho pozadia je to spravne korenie fotografie...obavam sa ze prave toto pan Simacek nechape a jeho pohlad na tuto problematiku je diametralne odlisny...ano sto ludi-sto chuti...co sa tyka kompozicie v pohode, kazdy mame svoj uhol pohladu a ja ked mam dat menej ako 5 bodov, tak radsej nebodujem...ale co sa tyka samotnej kvality fotky, nemyslim si ze by tu malo fungovat nieco ako sto ludi-sto chuti...kvalita by sa mala posudzovat prisne, ale objektivne a s prihliadnutim na podmienky (viem o tom svoje, niektore fotky mi boli akceptovane az na 4 pokus, ze Exem...?!! :O))...takze panovy Simackovy by som poprial viac fantazie a menej toho sablonoviteho konzervatizmu... :O) tato skvela fotka ma u mna za...